اهمیت افیلیت مارکتینگ
آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد,کسب درآمد اینترنتی , استخدام، کاریابی، کنکور و دانشگاه

اهمیت افیلیت مارکتینگ

افیلیت مارکتینگ می‌تواند مزایای زیادی برای فروشنده‌های محصول و افیلیت مارکترها داشته باشد. شرکت‌ها از یک روش تبلیغاتی با هزینه و ریسک پایین بهره می‌برند تا به اهداف بازاریابی خود برسند و بازاریاب‌ها با کسب یک درآمد اضافی و به نسبت ساده از آن سود می‌برند. برای پی بردن به اهمیت افیلیت مارکتینگ بهتر است نگاهی به آمار زیر داشته باشیم:

  • 81% برندها و 84% ناشران از بازاریابی افیلیت استفاده می‌‌کنند. این آمار در حال افزایش است، زیرا هزینه‌هایی که برای این نوع بازاریابی صرف می‌‌شود هر سال در حال افزایش است.
  • در ایالت متحده آمریکا، هزینه صرف شده برای بازاریابی افیلیت هر سال 10.1% افزایش پیدا کرده است. به طوری که در سال 2020 به حدود 6.8 میلیارد دلار رسید.
  • وبسایت آمازون 1 الی 10 درصد از درآمد محصولات را به افیلیت مارکترها اختصاص می‌دهد.
  • در سال های گذشته، محتوای تولید شده توسط ناشران افیلیت 175% رشد کرده است.
  • 35 درصد از ناشران بیش از 20000 دلار در سال در آمد داشته اند و حدود 12 درصد از آن ها بیش از 75000 دلار در سال از این طریق درآمد داشته‌اند.

جایگاه افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) در بازاریابی

با این که بازاریابی مشارکتی سابقه بیشتری از خود اینترنت دارد و پیشتر نیز در رسانه‌ها انجام می‌شد، اما در حال حاضر زیرمجموعه روش‌های بازاریابی آنلاین است. از سایر روش‌های بازاریابی آنلاین می‌توان به بازاریابی موتورهای جستجو (سئو)، بازاریابی محتوایی، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و ... اشاره کرد.

نمی‌توان مشخص کرد که افیلیت مارکتینگ چه سهمی از بازاریابی آنلاین را به خود اختصاص می‌دهد، اما می‌توان با استفاده از آمار و ارقام منتشر شده در سایت‌های معتبر، جایگاه افیلیت مارکتینگ در بازاریابی را بهتر درک کرد.

  • همانطور که در بالا اشاره شده بیش از 80 درصد برندها و همچنین ناشران و بلاگرها از این نوع بازاریابی استفاده می‌‌کنند (وبسایت Mediakix)
  • 16% از سفارش‌های آنلاین ثبت شده در سال 2018 مربوط به افیلیت مارکتینگ بوده است (وبسایت Mediakix)
  • 79% از دیجیتال مارکترها از همکاری در فروش برای حفظ مشتریان کنونی استفاده می‌‌کنند (وبسایت GetCake)
  • 83% از دیجیتال مارکترها از این نوع بازاریابی برای افزایش آگاهی از برند استفاده می‌‌کنند (وبسایت GetCake)
  • 40% از فروشندگان در ایالات متحده گزارش داده‌اند که افیلیت مارکتینگ یکی از کانال‌های برتر در جذب مشتری است (وبسایت Backlinko)

انواع افیلیت مارکتینگ

افیلیت مارکتینگ بر اساس روش اجرایی یا نوع ارتباط با مخاطب، به سه دسته اساسی تقسیم می‌شود. فهم انواع همکاری در فروش به ما نشان می‌دهد که افراد چگونه از طریق این نوع بازاریابی کسب درآمد می‌کنند و کدام روش برای اهداف ما مناسب‌تر است.

  • افیلیت مارکتینگ غیرمتصل یا غیر وابسته

در این روش ناشر تبلیغ نیاز به هیچ وبسایت یا رسانه ای در زمینه محصولی که تبلیغ شده، ندارد. در این روش هیچ ارتباطی میان مشتری و شما وجود ندارد، بلکه شما از کمپین‌های تبلیغات کلیکی در سایت‌های دیگر استفاده می‌کنید، به این امید که بازدیدکنندگان آن سایت روی لینک افیلیت کلیک کنند، آن را بخرند تا شما کمیسیون را دریافت کنید.

در افیلیت مارکتینگ غیر وابسته شما نیاز به انجام کار خاصی ندارید و کافی است محصول مورد نظر خود را در سایت‌های تبلیغات کلیکی مثل یکتانت، تپسل، مدیااد و ... تبلیغ کنید تا شاید منجر به خرید محصول شود. بازاریابی مشارکتی نیاز به ایجاد یک ارتباط مبتنی بر اعتماد با مشتری دارد، اما کسانی هستند که تمایل و وقت کافی برای ایجاد این ارتباط ندارند بنابراین شیوه افیلیت غیر وابسته گزینه مناسبی برای این افراد است.

  • افیلیت مارکتینگ وابسته یا مرتبط

وقتی شما محصول یا خدمات خاصی را معرفی می‌کنید که از آن استفاده نمی‌کنید، اما با حوزه کاری شما مرتبط است، در واقع از افیلیت مارکتینگ وابسته اسفاده کرده‌اید. این کار می تواند از طریق وبسایت، یوتیوب، ایستاگرام یا سایر کانال‌ها انجام شود.

در این روش شما در حوزه کاری خود دارای تأثیر و اعتبار هستید و بنابراین یک منبع قابل اعتماد هستید که می‌توانید محصولی را به مخاطبان پیشنهاد دهید حتی اگر خودتان از آن استفاده نکرده باشید. در این روش شما از محصول استفاده نکرده‌اید و از کیفیت آن اطلاع ندارید پس ممکن است یک محصول یا خدمات بد را به مخاطبان خودتان پیشنهاد دهید. این کار می‌تواند باعث شود که مخاطبان اعتمادشان را از دست بدهند.

شما باید در مورد محصولی که پیشنهاد می‌دهید محتاط باشید. اگر فکر می‌کنید که اعتبار لازم را نزد مخاطبان ندارید، انجام افیلیت مارکتینگ به این روش سخت خواهد بود.

  • افیلیت مارکتینگ Involved

در این روش شما تنها محصولات و خدماتی را به مخاطب معرفی و توصیه می‌کنید که خودتان هم از آن استفاده می‌کنید و یا واقعاً از کیفیت آن مطمئن هستید، کافی است تجربه واقعی خودتان هنگام استفاده از محصول را با مشتری در میان بگذارید. این روش، بهترین روش همکاری در فروش است، زیرا بر اساس اعتماد و اعتبار بنا شده است که برای رشد کسب کار و ارتباط مخاطبان با شما بسیار مهم است.

در شیوه Involved شما از اعتبار خود برای معرفی محصول یا خدماتی استفاده می‌کنید که مخاطب واقعاً به آن نیاز دارد نه اینکه با پرداخت پول، کاری کنید که روی لینک شما کلیک شود. زمان زیادی می‌برد تا شما اعتماد مخاطب را به دست آورید ولی برای کسب یک درآمد قابل اعتماد به این کار نیاز دارید.

انواع همکاری در فروش بر اساس نوع پرداخت

  • پرداخت به ازای هر عمل (CPA): تنها زمانی پرداخت انجام می‌‌شود که اقدامی خاص انجام شده باشد.
  • پرداخت به ازای فروش (CPS): تنها زمانی پرداخت انجام می‌‌شود که محصول یا خدمات به فروش رسیده باشد.
  • پرداخت به ازای ایجاد لید (CPL): تنها رمانی پرداخت انجام می‌‌شود که شما یک لید یا مشتری بالقوه را جذب کنید.
  • پرداخت به ازای نمایش آگهی (CPM): در این روش پرداخت به ازای نمایش آگهی به هر 1000 نفر انجام می‌‌شود.
  • پرداخت به ازای کلیک (CPC): در این روش پرداخت به ازای هر کلیک انجام می‌‌شود و بالاتر رفتن ترافیک به معنای افزایش درآمد هست.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 14 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست